flag Судова влада України

Аналіз стану розгляду звернень громадян та юридичних осіб за 2013 рік відповідно до Законів України «Про доступ до публічної інформації», «Про звернення громадян»

21 січня 2014, 13:36

 

Аналіз
стану розгляду звернень громадян та юридичних осіб за 2013 рік відповідно до Законів України «Про доступ до публічної інформації», «Про звернення громадян»
 
 
На виконання листа територіального управління державної судової адміністрації в Автономній Республіці Крим № 1920/03-11 від 26 листопада 2013 року щодо подання звітності за 2013 року Совєтським районним судом Автономної Республіки Крим проведено аналіз роботи із зверненнями громадян і юридичних осіб за 2013 рік. Аналіз проведено за дорученням виконуючим обов’язки голови Совєтського районного суду АР Крим згідно Плану роботи на II півріччя 2013 року головним спеціалістом суду Ратушною Л.А., яка працює на займаній посаді з 18 лютого 2011 року.
При проведенні даного аналізу були використані наступні дані: довідки про роботу з розгляду звернень громадян, доповідні записки та узагальнення за результатами вивчення цієї роботи, Алфавітний покажчик на звернення громадян, Реєстраційно-контрольна картотека на звернення громадян, Журнал особистого прийому громадян, аналітичні дослідження із зверненнями громадян за 2013 рік та відповідних аналізів за 2013 рік.
            За результатами даного аналізу було встановлено, що дана робота здійснюється у відповідності зі ст. 40 Конституції України, ст. 6 Конституції Автономної Республіки Крим, Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 року, Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» № 109/2008 від 07.02.2008 року, Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації» № 348 від 14.04.1997 року, Методичними рекомендаціями з організації та ведення роботи зі зверненнями громадян в райміст судах Автономної Республіки Крим 2003 року, Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді затвердженої наказом Державної судової адміністрації України № 68 від 27.06.2006 року, Законом України «Про інформацію» від 02.10.1992 року, Законом України «Про доступ до судових рішень» від 22.12.2005 року, Законом України «Про статус народного депутата України» від 17.11.1992 року, «Про статус депутата Верховної Ради Автономної Республіки Крим» від 22.12.2006 року, «Про статус депутатів місцевих рад» від 11.07.2002 року, у частині розгляду депутатських звертань і запитів.
            Діловодство із зверненнями громадян у суді ведеться окремо від інших видів провадження. Особисту відповідальність за діловодство по зверненнях громадян у суді несе голова суду. Відповідальною особою за ведення роботи із зверненнями громадян призначена головний спеціаліст Ратушна Л.А.
            Відповідно до ст. 22 Закону України «Про звернення громадян» у суді складений і вивішений на інформаційному стенді графік прийому громадян з питань організації роботи суду, який проводиться  керівником апарату суду Чернишевим Р.О. що вівторка та четверга з 08 – 00 години до 12 – 00 години. Прийом проводиться регулярно у встановлені дні і години у кабінеті № 2 – керівника апарату суду.    
У суді заведено журнал особистого прийому громадян. Заяв і скарг з особистого прийому не надходило.
.           Усі заяви і скарги, що надійшли до суду, приймаються і централізовано реєструються в день їх надходження на реєстраційно-контрольних картках. При надходженні звернень поштою у конвертах, останні підшиваються у відповідні заяви, скарги тощо.
            Для правильного обліку звернень громадян, усі звернення, що надходять до суду, вносяться до алфавітного покажчика на звернення громадян. На кожне звернення заводиться реєстраційно-контрольна картка, яка відповідає додатку №1 Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації. Відповідно до п. 2.9 Інструкції з діловодства по зверненням громадян кожному зверненню, що надійшло, привласнюється реєстраційний індекс, що вказується в реєстраційному штампі. Штамп ставиться на нижньому полі першого аркуша документа праворуч або на іншому вільному від тексту місці, крім місця, призначеного для підшивки. Кожне звернення оформлюється в обкладинку встановленого зразка яка відповідає додатку №6 Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації.
            У разі надходження пропозиції, заяви і скарги одного й того ж громадянина з одного і того ж питання, що надіслані різним адресатам і надійшли на розгляд до суду (дублетні), реєструються за реєстраційним індексом першого звернення з доданням порядкового номера, що проставляється через дріб.
            У випадку, коли про результати розгляду письмової заяви, скарги необхідно повідомити іншу організацію, контрольно-реєстраційна картка і перший аркуш контрольного звертання відзначаються словом «КОНТРОЛЬ». Скарги і заяви, по яких дається попередня відповідь, з контролю не знімаються. Контроль завершується тільки після ухвалення рішення і застосування мір до розгляду заяви, скарги.
            Після реєстрації заяв, скарг, що надходять у суд, контроль за їх розглядом і подальшим рухом здійснює голова суду. Відповіді по розглянутих заявах і скаргам підписуються особисто головою суду. 
За 2013 рік до Совєтського районного суду Автономної Республіки Крим надійшло дев`ять звернень громадян:
 
Код класифікатору
Тематика
надійшло
З них обґрунтованих
З них повторних
З них дуплетних
З них депутатських звернень
З них депутатських запитів
З них звернень громадян, які мають встановлені законодавством пільги*
2012 рік
2013 рік
2012 рік
2013 рік
2012 рік
2013 рік
2013 рік
2013 рік
2012 рк
2013 рік
2012 рік
2013рік
2012 рік
2013 рік
301
На ненадання копії судового рішення
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
302
На дії суддів (у т.ч. етика поведінки
-
-
-
-
-
-
 
-
-
-
-
-
-
-
303
На тривалий не розгляд справи
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
304
Про не згоду з рішенням суду
2
1
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
2
-
305
На несвоєчасне направлення справи до апеляційної та касаційної інстанції
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
306
На несвоєчасне звернення до виконання судових рішень
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
307
На організацію роботи суду
-
-
-
-
-
--
-
-
-
-
-
-
-
-
308
На дії працівників апарату суду (у т.ч. етика поведінки)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
309
Інші питання
6
8
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
1
-
 
 
 
Якщо проаналізувати найпоширеніші категорії звернень громадян, то можна сказати, що більш за все громадяни зверталися за категорією №309 – по іншим питанням, а саме: про надання інформації стосовно автомобіля, про зобов`язання прокуратури та органу досудового розслідування виконувати свої службові обов`язки належним чином, про поновлення справи про розірвання шлюбу, про допомогу в оформленні будинку, про надання права бути присутніми під час судового засідання.
Також за звітний період надійшло одна заява про зобов’язання винесення судового рішення із врахуванням укладеної між сторонами мирової угоди. Вона була віднесена до категорії №304 – про незгоду з рішенням суду.
За 2013 рік до Совєтського районного суду надійшло одне колективне звернення громадян питання присутності на судовому засіданні, для порівняння слід зазначити що за аналогічний період 2012 року колективні звернення громадян та юридичних осіб не надходили.
            Депутатські звернення і запити, за досліджений період, в тому числі і за 2012 рік, також не надходили.
У зв'язку з відсутністю звернень громадян – Героїв України, Героїв Радянського Союзу, Героїв соціалістичної праці, інвалідів Великої Вітчизняної війни і т.д., судом не виконувалися вимоги Закону України «Про звернення громадян» (ст.ст. 14, 15, 16), Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» №109/2008 від 07 лютого 2008 року.
У порівнянні з 2012 роком показники кількості звернень за 2013 рік майже не змінилися, лише змінилася тематика звернень громадян, піднялася кількість заяв по іншим питанням.
Порушень виконавчої дисципліни з питань розгляду звернень громадян і юридичних осіб у звітний період не встановлено.